Vadītāj - nepieļauj savu darbinieku izdegšanu!

Vadītāj - nepieļauj savu darbinieku izdegšanu!

Vadītāj - nepieļauj savu darbinieku izdegšanu! 7 soļi, kas palīdzēs no tā pasargāt

Enerģisks un laimīgs personāls - tā ir kombinācija, kas kopā spēj sasniegt daudz! Kā iepriekšējā rakstā minējām par piemērota biroja krēsla izvēli un pareizu darba pozu, arī šajā būs par ko padomāt - runājot jau vairāk par psiholoģiskiem faktoriem darba vietā.

Darbinieku labklājība ir būtiska jebkuras organizācijas ilgmūžībai. Pētījumi liecina, ka nodarbinātie aizvien vairāk tiek pakļauti izdegšanai. Reti kurais darba devējs par to aizdomājas, kaut gan - vajadzētu to darīt. Organizācijas, kas nespēj atpazīt stresa, izdegšanas vai neapmierinātības pazīmes starp saviem darbiniekiem, riskē ar zemu produktivitāti un augstu personāla mainību - abi faktori negatīvi ietekmē kā uzņēmuma prestižu, tā arī - potenciālu sasniegt vairāk un piesaistīt jaunus talantus.

Ikviens strādājošais, kas ikdienā daudz laika pavada pie datora, sēžot krēslā pie dokumentu kaudzes un visādi citādi, ir pakļauts ne tikai fizioloģiskiem riskiem, ko izraisa sēdošs darbs, bet arī mentāliem - lielākoties gan stresa, apkārtējo attieksmes un nepietiekamas atpūtas izraisītiem.

Iepazīstinām Jūs ar 7 soļiem, kas palīdzēs pasargāt darbiniekus no izdegšanas:

1.       Saprotami, izpildāmi darba pienākumi

Darba pienākumu izklāsts nosaka indivīda galvenos pienākumus un funkcijas darba vietā. Kvalitatīva informācija par darba pienākumiem nodrošinās, ka katra indivīda pienesums darbojas kopā ar pārējo komandu vai organizāciju, nodrošinot maksimālu efektivitāti. Slikta darba organizācija var radīt noteiktus pienākumus, kas labāk ir veicami kopīgi komandā, taču uz kuriem uzliek tikai dažus darbiniekus vai pat vienu, tādā veidā radot nevajadzīgu stresu. Kad šis stress izraisa kāda darbinieka izdegšanu, visa komanda vai organizācija var zaudēt efektivitāti, jo kolēģiem ir jāuzņemas šie papildu, nepazīstamie pienākumi, kas var novest jau pie vairākiem izdegšanas gadījumiem. Tāpēc svarīgi neuzlikt pārāk daudz uz vienu cilvēku vai mazu cilvēku grupu, kad uzdevums var būt daudz atbildīgāks, kā no malas šķiet.

2.       Saprotams mērķis

Bez skaidra mērķa darbinieki faktiski līdzinās neredzīgajiem, jo tiem trūkst pareizā virziena. Skaidrības trūkums ir īpaši aktuāls un novērots, kad darbā pieņem jaunu darbinieku. Ja tam ideoloģiskā līmenī ir skaidrs par lielo mērķi, ko nepieciešams sasniegt, bet noteiktā uzdevuma mērķis nav pienācīgi paskaidrots - rodas potenciālas konfliktsituācijas un nevajadzīgs uztraukums. Darbiniekam ir risks, ka viņš ieciklēsies, smagi strādājot pie nepareiza mērķu kopuma, līdz beigās tas attapsies, ka viņa centieni nav pienācīgi atalgoti vai netiek pamanīti vispār. Ieteicams ikvienam darba devējam nodefinēt to, ko tas no darba ņēmēja sagaida - sniegt ieskatu par to, kā tam veicas ar uzdevumu izpildi, kā arī, par labi veikto darbu neaizmirst arī pateikt kādu labu vārdu.

3.       Kvalitatīva apmācība

Lai lieliski tiktu galā ar saviem darba pienākumiem, darbiniekiem ir nepieciešamas pareizās prasmes, zināšanas un pozitīva attieksme. Lai gan daudzi var būt labi kvalificēti, kad viņi pievienosies Jūsu uzņēmumam, tomēr ir nepieciešama turpmākā attīstība, lai saskaņotu indivīda prasmes un zināšanas ar uzņēmumu un tā darba specifiku. Nepieciešams nodrošināt atbilstošu apmācību, tā mazinot stresu, kas saistīts ar grūtībām sasniegt mērķus ar vai bez iepriekšējās pieredzes nozarē.

4.       Atbalsts

Darbinieku stress nekur nepazudīs, ja nav pieejams atbilstošs atbalsts no vadības un kolēģu puses, kā rezultātā mazinās efektivitāte un palielinās psiholoģiskā noguruma risks. Ir svarīgi, lai darbinieki justos spējīgi runāt par savu stresu un satraukumiem gan ar vadītājiem, gan kolēģiem - ja viņi vēlas būt laimīgi un produktīvi. Jušanās novērtētam un saprastam viennozīmīgi palīdzēs uzturēt pozitīvu darba atmosfēru un mazināt nepatiku atrasties darba vietā.

 

5.       Atsauksmes par paveikto

Atsauksmes par darbinieka progresu noteiktā laika griezumā var palīdzēt noturēt darbinieka fokusu, un noder, lai pārliecinātos, ka viņi zina, kādi mērķi ir jāsasniedz un kādas jomās tiem varētu būt nepieciešama palīdzība, lai uzlabotu darba rezultātu. Vadītājiem ieteicams katram indivīdam izvirzīt mērķi, lai tie tiktu pabeigti pirms nākamās pārskatīšanas. Tā tiek nodrošināts, ka darbinieki var fokusēties uz savu mērķi, precīzi izsekot savu progresu, kā rezultātā palielinās darbinieka gandarījums, kad šis mērķis tiek pārliecinoši sasniegts.

 

6.       Darba un privātās dzīves līdzsvars

“Ļoti smagi strādā, nekad neapstājies un tiksi par to atalgots” ir kļuvis par pārmērīgu mantru biznesa pasaulē. Nevajadzētu pieņemt, ka arī visi darbinieki piekops šo principu. Daži varētu vēlēties strādāt, tad atpūsties. Citi runās par strādāšanu gudrāk, nevis smagāk. Darba devējiem ir jāsaprot, ka ideāls darba un privātās dzīves līdzsvars ir atšķirīgs ikvienam. Jāievēro un jāatbalsta katra indivīda redzējums par darba un dzīves līdzsvaru. Tas nozīmē atzīt, ka ne visi ir vienādi - kādam vajag vairāk un kādam vajag mazāk, lai saglabātu personīgo laimi, uzlādētu baterijas un turpinātu strādāt ar pozitīvu atdevi.

 

7.       Skaidrība par izaugsmes iespējām

Karjeras izaugsme ir liels stimuls darbiniekiem strādāt pēc iespējas labāk. Katra indivīda skaidrs priekšstats par to, uz ko viņi iet un par ko strādā, palielinās motivāciju un samazinās negācijas, kad tie laiku pa laikam būs pakļauti lielākam stresam. Vadītājiem ieteicams pavērot darbinieku sniegumu un apzināties katra indivīda gatavību virzīties jau nākamajā līmenī, lai sniegtu iespēju kādam izmēģināt spēkus, kad tas ir šķietami gatavs. Ļoti reti kurais būs gatavs strādāt vienā kompānijā, ja jutīsies, ka var veiksmīgi strādāt augstākos amatos, taču šī iespēja viņam nekad netiek dota.

Kā ieteicams rūpēties par savu biroja telpu iekārtojumu, izvēloties tās iekārtot mājīgi un plānveidīgi, tā arī vajag parūpēties par tiem, kas tajās uzturās. Parūpēsies par savu darbinieku - darbinieks parūpēsies par Jūsu uzņēmumu un klientiem. Tā ir atgriezeniska saite, kas ilgtermiņā nodrošina lielisku rezultātu, ja pie darbinieka labklājības tiks strādāts.

Paldies, ka izlasīji šo rakstu līdz galam. Ja šis raksts likās noderīgs - noteikti padalies ar citiem!

Visu to labāko vēlot,

RKP - lielākais oficiālais Nowy Styl krēslu tirdzniecības pārstāvis Latvijā.