5 soļi, kas palīdzēs veicināt harmoniskāku darba vidi

5 soļi, kas palīdzēs veicināt harmoniskāku darba vidi

5 soļi, kas palīdzēs veicināt harmoniskāku darba vidi  

Visveiksmīgākās kompānijas nereti ir tās, kurās strādā vislaimīgākie darbinieki. Vai tā ir tikai sakritība? Nekādā gadījumā! Darbinieki, kuri ir laimīgi savā darba vidē, ir vairāk motivēti, produktīvāki un radošāki, kas rezultējas ar to, ka tie būs gatavi daudz vairāk atdot no sevis savas kompānijas labā, jo, gluži vienkārši, ir laimīgi tur, kur viņi ir. Zinātniski pierādīts, ka par 51,6% tiek samazināta iespēja, ka darbinieks dosies uz kādu citu kompāniju, ja darba devējam rūp viņa padotā labklājība un piepildījums darba vietā. Lieliska darba atmosfēra nav tikai sagadīšanās - tā notiek ar uzņēmumiem, kuri tiešām piedomā pie harmoniskas darba vides...   5 soļi, kas palīdzēs veicināt harmoniskāku darba vidi:

1. Dabīgais apgaismojums

Ir spēcīga saikne starp dabīgo gaismu darba vietā un darbinieka miega kvalitāti, un enerģijas līmeni. Neiroloģijas pētnieki no Ziemeļrietumu Universitātes ir atklājuši, ka tie, kuri strādā ofisos ar biroja galdiem logu tuvumā, saņem par 173% vairāk dienasgaismas (saules gaismas) dienas gaitā, kas rezultējas ar vidēji 46 minūtēm ilgāku miegu naktīs! Tādējādi darbinieks ir labāk atpūties un produktīvāks savās darba gaitās.

2. Tīra un komfortabla darba vieta

Tā nav nekāda zinātniskā fantastika, ka, atrodoties pievilcīgā, ērtā un patīkamā vietā, Jūs jūtaties labāk. Tas attiecas gan uz mājām, gan uz darba vidi. Pārliecinieties, ka darba vieta ir sakārtota, tajā “nemētājas” salauztas iekārtas, haotiskas dokumentu kaudzes un lai telpā ar gaisa kondicionēšanas iekārtām viss ir kārtībā. Un, lai gan tas nešķiet nekas būtisks - ieguldiet jaunās, ergonomiskās mēbelēs, augos, ērtos darbinieku krēslos, atjauninātās iekārtās, kvalitatīvā kafijā un uzkodās. Jūsu darbinieki ne tikai novērtēs, ka viņu labklājība Jums ir svarīga, arī telpa to visu pozitīvi atspoguļos - radot vēlēšanos nevis to pēc iespējas ātrāk pamest, bet gan - tajā ar prieku uzkavēties, ja nepieciešams.

3. Ģimeniska atmosfēra

Labākās uzņēmumu darba vietas ir tās, kur darbinieki var piekopt ne tikai skaidru un atklātu komunikāciju ar vadību, bet arī mīl viens otru - gluži kā ģimene. To var veicināt gan kopīgas ārpusdarba aktivitātes kā kolēģu starpā, tā saistoši darba pasākumi visam kolektīvam - lai labāk iepazītu viens otru. Tas palīdz veicināt komandas garu, kad pilnīgi lietišķas attiecības pārtop par ģimeniskām attiecībām, jo ģimene vienmēr būs gatava ziedot viens otram daudz vairāk rūpes un uzmanības kā vienkārši cilvēki, kuri ir vienā vietā tikai “sagadīšanās” pēc.  

4. Netraucēts fokuss un produktivitāte

Pētījums pēc pētījuma liecina, ka darbinieki kā savu lielāko produktivitātes klupšanas akmeni min pārāk biežās tikšanās ar klientiem. Tā ir raksturīga iezīme pakalpojumu sniegšanas nozarē, kur darbs ir pie datora un biroja telpās. Protams, ka ir labi, ja attiecīgs cilvēks spēj veikt vairākas funkcijas, taču tieši labāk ir fokusēt noteiktu darbinieku noteiktam uzdevumam, kā tam uzkraut neskaitāmus uzdevumus vienlaicīgi. Situāciju var uzlabot, novirzot vienu konkrētu cilvēku, kas fokusējas tieši uz komunikāciju ar klientu, kamēr citi strādā pie projektiem maksimāli netraucēti, nelaupot tiem fokusu. Noder arī vairāk koncentrēt saziņu caur e-pastu, videozvaniem un citiem veidiem, lai veltītu laiku priekš fiziskas tikšanās tikai tad, kad tas ir absolūti nepieciešams. Mūsdienās iespēju ir tik daudz, lai arī attālināti varētu jēgpilni aprunāties par darāmo, ka daudzreiz visas tās gatavošanās un pavadītais laiks ceļā uz tikšanos ir turpat vai bezjēdzīgs laika patēriņš... Kur ceļš uz un no tikšanās aizņem 5 reizes vairāk laika, kā pati tikšanās.  

5. Atzinība par labi paveiktu darbu

Ņemiet vērā to, kā notiek komunikatīvā mijiedarbība ar darbiniekiem! Komandas locekļiem un vadībai jāņem vērā, kādu iespaidu rada viņu izteiktie vārdi un attieksme pret citiem uz kopējo atmosfēru darba vietā. Darbinieki ir motivēti un jūtas vērtīgi, kad viņiem tiek izteikti pozitīvi vārdi par labi paveiktu darbu un radīts iespaids, ka viņu darbs patiesi veicina uzņēmuma panākumus. Tam patiešām nav jābūt grūti šādā veidā motivēt savu komandu un likt kādam justies novērtētam, bet prakse rāda, ka tomēr ir gan. Daudzi uzņēmumi to vispār neņem vērā un paši vien vainīgi, jo nemotivēts darbinieks nav tik produktīvs kā tāds, kas tāds ir.

Galavārds

Kad funkcionāla biroja pamati darbojas nevainojami, un kad rūpes par lielisku darba atmosfēru tiek veltītas, tas padara darbiniekus apmierinātus ar apkārtējo vidi. Bet Jūs noteikti vēlaties doties vēl vienu soli tālāk! Uzņēmumiem noder izmantot pētījumus un jāpiedomā par mēbeļu dizainu un to, kā tas atbilst darbinieku vajadzībām un viņu darba paradumiem. Atcerieties, ka jūsu darbinieki vairāk laika pavada darbā nekā gandrīz jebkur citur, tāpēc tai jābūt ērtai un iedvesmojošai videi, kas atbalsta Jūsu uzņēmuma tēlu un kultūru. Ja arī Jums nepieciešams palīgs mūsdienīgam darba vides iekārtojumam, noteikti spēsim palīdzēt!  

RKP - lielākais oficiālais Nowy Styl krēslu tirdzniecības pārstāvis Latvijā